Piątek, 29.03.2024 12:53 , Dziś imieniny: Marka, Wiktoryny, Zenona |
Piątek, 29.03.2024 12:53 , Dziś imieniny: Marka, Wiktoryny, Zenona |
Niedziela, 15.03.2020 11:46 • grupa: Wiadomości
W związku z zagrożeniem epidemią koronawirusa (SARS-CoV-2) i COVID-19 zostają wprowadzone nadzwyczajne rozwiązania dotyczące przyjęć pacjentów w Nocnej i Świątecznej Opiece Zdrowotnej.
W nawiązaniu do komunikatu Głównego Inspektora Sanitarnego z dnia 9.03.2020 r. w sprawie schematu postępowania dla Podstawowej Opieki Zdrowotnej, Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej oraz AOS od dnia 11.03.2020 r. wprowadza następujący schemat postępowania:
1. Rejestracja pacjentów w celu uzyskania wizyty u lekarza odbywa się TYLKO i WYŁĄCZNIE poprzez kontakt telefoniczny: 61 222 80 66.
2. Każdemu pacjentowi zgłaszającemu chęć wizyty u lekarza w pierwszej kolejności zostanie udzielona porada lekarska przez telefon - tzw. teleporada. Tylko w sytuacjach, kiedy to jest niezbędne, pacjent zostanie umówiony na wizytę do lekarza. Każdy pacjent ma możliwość rozmowy telefonicznej z lekarzem, dotyczy to również POZ.
3. Podczas rozmowy telefonicznej personel medyczny przeprowadzi ankietę wstępną kwalifikacji w kierunku zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2.
4. Pacjent z objawami infekcji (gorączka powyżej 38 st. Celsjusza wraz kaszlem lub dusznością w powiązaniu z kryterami epidemiologicznymi) powinien trafić do oddziału zakaźnego.
Lekarze rodzinni pracują w godz. 8.00-18.00, Nocna i Świąteczna Opieka Zdrowotna zastępuje lekarzy rodzinnych; działa od poniedziałku do piątku (w godz. 18.00-8.00), a także w weekendy i święta (24h).
W trosce o bezpieczeństwo prosimy o stosowanie się do zaleceń!